PLM Groups Online Support

PLM Groups Onlinesupport, telefonsupport, uppgraderingar, nya versioner, add-ons, webinar, videoinspelningar, seminarier och kundevent är alla utformade för våra kunder som har uppdateringsavtal. Allt för att ni ska kunna hålla er uppdaterade på nyheter och ligga i täten inom er bransch. Att ha tillgång till expertrådgivning och hjälp från en certifierad tekniker, i ett projekt, kan innebära skillnaden mellan succé och förlust.

I varje land har vi lokala supportorganisationer som hjälper dig på lokala språk. Den nordiska supportorganisationen fungerar som en backline, vilket innebär att vi mobiliserar den bästa kunskapen från alla våra länder för att kunna hjälpa dig med dina utmaningar. Vi är den största SOLIDWORKS-återförsäljaren i norden med över 100 anställda och drar fördel av vår storlek för att erbjuda den bästa supportorganisationen, som ingen annan kan erbjuda.

Nordisk backline-support gör det möjligt för oss att använda den bästa resursen som för tillfället är tillgänglig. Backline används i första hand för komplexa och svårlösta utmaningar för att vår frontline ska kunna arbeta med att snabbt besvara och lösa enklare problem. För våra kunder innebär detta att väntetiderna minskar och att du alltid får hjälp av den tekniker som är mest erfaren av just din utmaning.

Kommunikation över landsgränserna sker på engelska. Dock hjälper gärna fronline-supporten till som en mellanhand om det känns osäkert, så att du alltid får hjälp på lokalt språk. Vi frågar alltid kunden innan vi skickar iväg ärendet till vår backline-support.

support-chart

Kundnöjdhet

Vi vill att du ska se. Därför visar vi våra kunders nöjdhet i realtid, när det händer. Denna realtidsindikator visar snittet av de 100 senaste supportärendena, där användarna själva ger oss en indikation på hur bra de upplevde hjälpen från supporten.

*Diagrammet baseras på de 100 senaste undersökningarna.


Supportklient

Om ditt supportärende behöver det, kan våra tekniker koppla upp sig via en Supportklient. Självklart efter ditt godkännande. Dette ger möjligheter som:

  • En supporttekniker kan fjärrstyra din dator och hjälpa dig med dina utmaningar
  • Enkel dataöverföring mellan användaren och supporten via internet
  • Möjlighet till överföring av skärmdumpar

Tillgång till SolidWorks Customer Care Portal

Få tillgång till en omfattade databas med kunskap och resurser. Skicka in Service Requests (SR’s), Software Performance Reports (SPR’s) och förslag på förbättringar samt delta i diskussioner med andra SOLIDWORKS-användare.


Nya mjukvaruversioner

Ladda ner servicepacketeringar med uppdatering till den senaste versionen av SolidWorks

Uppgraderingar

Varje år håller PLM Group olika seminarier där vi visar dig nyheterna i senaste versionen av SolidWorks.

CSWP/CSWA Certifiering

CSWP (Certified SolidWorks Professional) och CSWA (Certified SolidWorks Associate)


Träffa vår teamleader:

Juuso

 

  • Annika Carlsson

 

 

  • Technical Manager, PLM Group Sverige AB

Annika har arbetat på PLM Group i 8 år och är riktigt erfaren vad gäller vår Supportorganisation. Hon började här på PLM Group med att själv arbeta som supporttekniker och har mycket goda kunskaper inom SOLIDWORKS och dess kringprodukter.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.