PLM Group gör en stor förändring i deras erbjudande av tjänster inom 3d-printning. Systerbolaget Ravema bistår med service till kunder som arbetar med 3d-utskrift. Detta innebär att PLM Groups kunder med 3d-skrivare kan få snabbare och effektivare hjälp från Ravemas team av serviceingenjörer.
Ravemas serviceteam är ett av de mest erfarna i Norden, och har erbjudit service på utrustning sedan 1960-talet. Deras serviceingenjörer är också certifierade i hela PLM Groups 3d-skrivarportfölj.
Därför växer 3d-printing i Norden – Ladda ner vår rapport här
”Detta ger oss stora möjligheter att utöka styrkan hos våra servicetekniker i Norden med ännu större flexibilitet och geografisk spridning för att stödja våra kunder”, säger Alexander Olander, Business Unit Manger, Ravema (till höger på bilden).
”Vi har också avslutat installationen av vårt servicecenter för Markforged desktop 3d-skrivare vid våra anläggningar i Värnamo”, säger Henrik Ekenstjärna, Service Manager på Ravema och fortsätter:
”Vi kan nu tillhandahålla service av våra kunders 3d-skrivare vid våra anläggningar i Värnamo, istället för att skicka ut en servicetekniker. Det är också mer effektivt för oss att samla in flera 3d-skrivare och utföra service på dem samtidigt. Det är bäst för både miljön och plånboken.”
Om man ser till nyligen gjorda mätningar av kundupplevelsen, är den nya serviceorganisationen redo att tillgodose PLM Groups kunders behov. PLM Group Support Center har för närvarande en kundtillfredsställelse på 92 procent.
Observera att alla service- och supportärenden fortfarande går via PLM Groups supportportal. Dessa kommer sedan att distribueras till Ravemas servicepersonal för effektiv hantering.
Mattias Kristiansson
3D Printing Marketing Manager