Service plans

Service plans

Få ut mer av ditt SOLIDWORKS- och 3DEXPERIENCE-avtal med våra serviceplaner Elite eller Essential. Du får tillgång till en utbildningsportal med eLearning, experthjälp och ett speciellt framtaget innehållsbibliotek.

Få ut mer av din lösning

Varför ska du nöja dig med att bara förnya din licens?

Vi tycker att avtalen ska innehålla resurser för att optimera ditt arbete. Vi har löst detta genom att uppgradera ditt SOLIDWORKS- och 3DEXPERIENCE-avtal till att inkludera serviceplanerna.

Du kan välja mellan två alternativ: Essential eller Elite. Båda är skräddarsydda för att ta din organisations och ditt arbete till nästa nivå.

Du får tillgång till en digital utbildningsportal, PLM Groups experter och ett speciellt framtaget bibliotek med anpassat material.

Service Plans

Kanske kommer du inte ihåg hur något fungerar i SOLIDWORKS eller på 3DEXPERIENCE-plattformen – eller behöver experthjälp med något specifikt problem? Vilket alternativ du än väljer så får du tillgång till värdefull utbildning. Vi har lösningen för ditt behov:

InnehållEssentialElite
Tillgång till on-demand eLearningTillgång för 1 användare per licensTillgång för 3 användare per licens
Serviceuppdateringar
Lokal teknisk support
”Fråga en expert”-session
The Simulation Starter
Tillgång till PLM Groups innehållsbibliotek
Premium svarstid
Förmåner vid instruktörsledda utbildningar

Fördelar med våra serviceplaner

  • Tillgång till mer än 7500 utbildningsvideor:
    I utbildningsportalen för eLearning kan du ta del av instruktionsvideor för att utbilda dig själv eller lösa ett problem

  • Experthjälp i världsklass
    Få 2 timmar med våra PLM-experter som hjälper dig med de utmaningar du har

  • Hjälp med simulering
    Övervinn alla simuleringsutmaningar med hjälp av vårt expertteam

  • Utbildningsförmåner
    Få 5000 kronor i rabatt för lärarledd utbildning

Vad ingår i serviceplanerna?

Läs mer om vad som ingår i Essential och Elite.

On-demand eLearning

Får tillgång till en utbildningsportal (eLearning) med mer än 7500 videor som guidar dig genom SOLIDWORKS, 3DEXPERIENCE-plattformen, CATIA, eller andra CAD-verktyg.

Använd portalen för att lära dig nya saker, dela eller följ slutförda kurser. Du kan också använda den som en hjälp för utmaningar du har här och nu.

Fråga en expert

Vi finns här för att hjälpa dig. Boka ett 2-timmars möte med en av våra experter för att diskutera 3DEXPERIENCE eller ett annat valfritt ämne.

Beskriv din problematik så kommer vi tilldela dig rätt expert som kan ge dig den hjälp du behöver, och svara på dina frågor. Du kommer att ha 2 timmar tillsammans med experten som hjälper dig lösa dina problem.

The Simulation Starter

Vårt simuleringsteam hjälper dig med de frågor och utmaningar du har. Tjänsten består av möten i två steg.

Under det första mötet berättar du om dina mål och beskriver dina utmaningar. Under det andra mötet kommer våra experter att presentera lösningsalternativ och ge rekommendationer om hur du kan gå vidare i ditt arbete.

Innehållsbibliotek

Våra PLM Group-experter har tagit fram material som är utformade för att göra din vardag lite enklare. Hitta makron för att optimera dina arbetsprocesser samt guider och mallar som hjälper dig att arbeta smartare.

Premium svarstid

Vi är kända för våra snabba svarstider på supportärenden. Med Elite går du före i kön, vilket betyder dubbelt så snabb svarstid på tekniska supportärenden.

Förmåner vid lärarledd utbildning

Våra experter i världsklass guidar dig genom utbildningsmaterialet så att du kan höja din kompetens. Du kan välja en utbildning från vår utbildningskalender till ett reducerat pris efter dina behov.

Med Elite får du 5000 kronor i rabatt på våra lärarledda utbildningar som du finner i vår utbildningskalender.

Vanliga frågor

Här är svaren på de mest ställda frågorna om våra serviceplaner.

Är serviceplanerna inkluderade i min licens?

Ja, när du förnyar ditt SOLIDWORKS- eller 3DEXPERIENCE-avtal ingår serviceplanerna och allt innehåll i dem automatiskt.

Vad är skillnaden mellan Essential och Elite?

Essential och Elite är fulla med innehåll som gör ditt arbete enklare. Gemensamt för båda är programuppdateringar, lokal teknisk support och tillgång till utbildningsportalen SolidProfessor.

Essential har 1 användare per SOLIDWORKS-licens.

Elite har 3 användare per licens i SOLIDWORKS, vilket ger ett betydande mervärde för kunder med flera användare.

Dessutom ingår en årlig ”Fråga en expert”-session, Simulation Starter, PLM Innehållsbibliotek, extra snabb svarstid och 5000 kronor i krediter för lärarledd utbildning.

Behöver jag serviceplaner för varje typ av licens jag äger?

Serviceplanerna är giltiga för SOLIDWORKS och 3DEXPERIENCE-avtal, oavsett om du väljer Essential eller Elite.

Men oavsett vilken licens du har, kan du få tillgång till de olika delarna i serviceplanerna, vid begäran. Du kan till exempel be om en ”Fråga en expert”-session för att diskutera dina utmaningar eller få tillgång till SolidProfessor-portalen för eLearning.

Är plattformen för on-demand eLearning tillgänglig överallt?

Ja, du kan nå SolidProfessor-plattformen från vilken webbläsare som helst.

Bra att veta om plattformen:

  • Den tillhandahålls av vår partner SolidProfessor
  • Ditt administratörskonto hos SolidProfessor skapas efter förnyelsen av ditt SOLIDWORKS- eller 3DEXPEREINCE-avtal och du kommer själv att kunna hantera användaråtkomst till plattformen
  • Ett konto hos SolidProfessor kommer att skapas av PLM Group med e-postadress, förnamn och efternamn på den person som PLM Group har som kontakt för ditt företag

Kan jag använda Simulation Starter om jag inte arbetar med simulering?

Ja, absolut! Med Simulation Starter hjälper våra experter dig med de simuleringsutmaningar du har, oavsett vilken nivå du befinner dig på.

Bra att veta om vad som ingår:

  • En Simulation Starter per årslicens i Elite Service Plan, som löper parallellt med din årliga licens-/abonnemangsförnyelse
  • Sessionerna är online och måste bokas i förväg (7 arbetsdagar innan)
  • För att optimera upplevelsen kan du lägga till en sammanfattning av viktiga ämnen, inklusive exempel, när du bokar din session
  • PLM Group förbehåller sig rätten att begränsa omfattningen av ”Simulation Starter”-sessionen om det ämne som presenteras överskrider den tillgängliga tiden
  • En ny session kan inte bokas förrän den tidigare bokade sessionen har slutförts
  • Sessioner kan ombokas fram till 2 arbetsdagar före det planerade datumet. Sen ombokning eller avbokning kommer att förbruka en Simulation Starter-session

Kan jag dela upp mina ”Fråga en expert”-sessioner?

Fråga en expert är uppbyggt som en aktivitet med två sessioner, där du först förklarar vilken utmaning du har och sedan låter våra experter komma med sina lösningsförslag.

Bra att veta:

  • En 2-timmars session per årslicens i Elite Service Plan sammanfaller med din årliga licens-/abonnemangsförnyelse
  • Du kan inte kombinera sessioner till större konsultprojekt eller dela upp dem i flera kortare sessioner. Men om du inte har några sessioner kvar eller inte har en Elite Service Plan faktureras 2 timmars konsultation till vårt standardpris
  • Sessionerna sker online och måste bokas i förväg med i regel 7 arbetsdagars framförhållning
  • För att optimera upplevelsen kan du lägga till en sammanfattning av viktiga ämnen, inklusive exempel, när du bokar din session
  • PLM Group förbehåller sig rätten att begränsa omfattningen av ”Fråga en expert”-sessionen om det ämne som presenteras överskrider den tillgängliga tiden
  • En ny session kan inte bokas förrän den tidigare bokade sessionen har slutförts
  • Sessioner kan ombokas fram till 2 arbetsdagar före det planerade datumet. Sen ombokning eller avbokning innebär att en Fråga en expert-session går förlorad

Hur kan jag använda min rabatt för lärarledd utbildning vid bokning?

Det är enkelt att boka en av våra olika schemalagda utbildningar via vår utbildningsportal. Hitta den utbildning du vill ha och ange ditt kreditnummer för att använda din rabatt.

Bra att veta:

  • Rabatten på 5000 kronor kan endast användas för PLM Groups schemalagda utbildningar och endast en gång per bokad deltagare
  • Utbildningen måste bokas online via utbildningsportalen och ett giltigt kreditnummer måste anges innan rabatten förfaller
  • Utbildningen kan ombokas fram till 7 arbetsdagar före det planerade datumet
  • Krediter i Elite-paketet löper parallellt med respektive Elite-prenumeration, vanligtvis med 12 månaders giltighetstid utan förlängning eller undantag
  • Krediter i Elite-paketet som ingår i ett flerårigt avtal och kommer att utfärdas för vart och ett av åren i avtalet
  • Alla krediter utfärdas i början av abonnemangsperioden och kräver minst 9+ månaders abonnemang
  • Ingen ytterligare rabatt kan kombineras med krediterna

Vad menas med Premium svarstid?

Vi strävar alltid efter att ha bästa och snabbast möjliga svarstid. Men med Elite prioriteras dina ärenden. För vår specifika nivå på svarstid läs mer

Kontakta oss

Har du fortfarande frågor kring innehållet i våra nya serviceplaner? Tveka inte att höra av dig till oss – vi finns här för att hjälpa dig.