PLM Groups Online Support

PLM Groups onlinesupport

Hantera dina supportärenden och dela filer med PLM Groups experter.
Om du redan har ett PLM Group supportkonto så loggar du in här.

Logga in på supporten

Har du inget supportkonto hos PLM Group?

Onlinesupport tillgänglig 24/7/365

Registrera dig här


Vår stora kunskap är din styrka

PLM Groups Onlinesupport, telefonsupport, uppgraderingar, nya versioner, add-ons, webinar, videoinspelningar, seminarier och kundevent är alla utformade för våra kunder som har uppdateringsavtal. Allt för att ni ska kunna hålla er uppdaterade på nyheter och ligga i täten inom er bransch. Att ha tillgång till expertrådgivning och hjälp från en certifierad tekniker i ett projekt kan innebära skillnaden mellan succé och förlust.

I varje land har vi lokala supportorganisationer som hjälper dig på lokala språk. Den nordiska supportorganisationen fungerar som en backline, vilket innebär att vi mobiliserar den bästa kunskapen från alla våra länder för att kunna hjälpa dig med dina utmaningar. Vi är den största SOLIDWORKS-återförsäljaren i norden med över 100 anställda och drar fördel av vår storlek för att erbjuda den bästa supportorganisationen, som ingen annan kan erbjuda.

Det finns alltid en expert för dig i vårt supportteam

Nordisk backline-support gör det möjligt för oss att använda den bästa resursen som för tillfället är tillgänglig. Backline används i första hand för komplexa och svårlösta utmaningar för att vår frontline ska kunna arbeta med att snabbt besvara och lösa enklare problem. För våra kunder innebär detta att väntetiderna minskar och att du alltid får hjälp av den tekniker som är mest erfaren av just din utmaning.

Kommunikation över landsgränserna sker på engelska. Dock hjälper gärna fronline-supporten till som en mellanhand om det känns osäkert, så att du alltid får hjälp på lokalt språk. Vi frågar alltid kunden innan vi skickar iväg ärendet till vår backline-support.

Kundnöjdhet

Vi vill att du ska se. Därför visar vi våra kunders nöjdhet i realtid, när det händer. Denna realtidsindikator visar snittet av de 100 senaste supportärendena, där användarna själva ger oss en indikation på hur bra de upplevde hjälpen från supporten.
*Diagrammet baseras på de 100 senaste undersökningarna.

Supportklient

Om ditt supportärende behöver det, kan våra tekniker koppla upp sig via en Supportklient. Självklart efter ditt godkännande. Detta ger möjligheter som:

En supporttekniker kan fjärrstyra din dator och hjälpa dig med dina utmaningar
Enkel dataöverföring mellan användaren och supporten via internet
Möjlighet till överföring av skärmdumpar

tv-logo

tv-logo-mobile

Ladda Ner Supportklienten

Tillgång till SolidWorks Customer Care Portal

Få tillgång till en omfattade databas med kunskap och resurser. Skicka in Service Requests (SR’s), Software Performance Reports (SPR’s) och förslag på förbättringar samt delta i diskussioner med andra SOLIDWORKS-användare.

Logga in på SolidWorks
Customer Care Portal

Träffa vår teamleader:

AnitaK

  • ANITA KARLSSON

  • Training & Support Manager
  • LinkedIn
  • +46 370 69 07 84
  • anita.karlsson@plmgroup.se

TELEFONSUPPORT
Mån-tors: 8.00-17.00
Fredagar: 8.00-16.00
Lunchstängt: 12.00-13.00
0370-69 09 52
support@plmgroup.se